ამერიკაში მომხდარი ეს ამბავი სამუდამოდ ჩაიწერა ავიაციის ისტორიაში. თვითმვფრინავმა კატასტროფა განიცადა, მაგრამ მისი ყველა მგზავრი გადარჩა.
ეს ამბავი 2009 წლის 15 იანვარს მოხდა. ამერიკის ავიახაზების კუთვნილი თვითმფრინავი ეარბას A320-200, ფრენის ნომრით 1549, ნიუ იორკის ლა გვარდიას აეროპორტიდან დღის 3 საათსა და 27 წუთზე აფრინდა. ხომალდი კომერციულ ფრენას ასრულებდა და 155 მგზავრი ჩრდილო კაროლინას შარლოტა დუგლასის სახელობის საერთაშორისო აეროპორტის მიმართულებით გადაჰყავდა. ფრენა ჩვეულებრივად, ხომალდის ტექნიკური ხარვეზების გარეშე დაიწყო.
ასეთი დიდი ზომის ავიალაინერი ფრენის დაწყებამდე დეტალურ ტექნიკურ შემოწმებას გადის და მხოლოდ ამის შემდეგ ხდება ფრენის უფლების გაცემა. მიუხედავად ტექნიკური გამართულობისა, ჰაერშივე არსებობს უამრავი საფრთხეები. ერთ-ერთი მათგანია ფრინველების გუნდი ან თუნდაც მცირე ზომის ჩიტი. ავიატორების თქმით, სხვა საფრთხეებთან ერთად, ფრინველებს სხვადასხვა სახის ზიანის მიყენება შეუძლიათ ხომალდისთვის – საქარე მინის დაზიანება-გატეხვა, რაც არღვევს ჰერმენტულობას. ხშირია შემთხვევა, როცა პატარა ფრინველის ძრავის პროპელერში მოხვედრის გამო აფეთქება ხდება.
აფრენიდან სამი წუთის შემდეგ პილოტებმა ჩიტების გუნდი შენიშნეს – მათ წინ ბატების გუნდი მიფრინავდა. კაპიტანმა სალენბერგმა ცენტრს შეატყობინა, რომ ხიფათის წინაშე იდგა და ავია მეთვალყურეებს დახმარება სთხოვა. დრო იმდენად მცირე იყო, ცენტრმა პილოტებისთვის პასუხის დაბრუნება ვერ მოასწრო. კაპიტანი თავის კოლეგასთან ერთად შეეცადა, საფრენი მარშრუტი შეეცვალა და საფრთხე თავიდან აერიდებინა, თუმცა სალენბერგმა და პირველმა ოფიცერმა ბატების გუნდს ხომალდი ვერ აარიდეს. გადამფრენი ფრინველების ნაწილი ავიალაინერის ძრავის პროპელერებში აღმოჩნდნენ. დიდი ზომის ფრინველის სისტემაში მოხვედრამ აფეთქება და ხომალდის ორივე ძრავის ავტომატური გათიშვა გამოიწვია. მწყობრიდან გამოსულმა თვითმფრინავმა ავარიული დაშვება დაიწყო.
კაპიტანმა სალენბერგმა და ოფიცერმა ჯეფრი სკაილსმა გადაწყვიტეს, ხომალდი მდინარე ჰუდსონზე დაესვათ. ჩრდილოეთის მიმართულებიდან, ავიალაინერი მათ სამხრეთის მიმართულებით მოაბრუნეს. მიუხედავად რთული და უპროგნოზო სიტუაციისა, პილოტებმა ხომალდი მდინარის ზედაპირზე დასვეს. პარალელურად ხმოვანი სიგნალი გადასცეს სასწრაფო ევაკუაციისთვის, რადგან დიდი ალბათობით თვითმფრინავი მდინარის ფსკერზე მცირე დროში აღმოჩნდებოდა.
მოხდა დღემდე სასწაულად და დაუჯერებლად მიჩნეული რამ – თვითმფრინავში წყალი არ შევიდა. ხომალდმა მდინარის ზედაპირზე ტივტივი დაიწყო. მალევე ეკიპაჟის ხელმძღვანელობამ მიიღო გადაწყვეტილება, ბორტზე არსებული მგზავრები გარეთ გაეყვანათ და თვითმფრინავის ფრთებზე განლაგებულიყვნენ. ასეც მოხდა. ეკიპაჟმა ჰერმენტულად დაცული ორივე მიმართულების კარები გახსნა და მგზავრები გადაუშვეს. კარების გახსნის შემდეგაც ხომალდში მხოლოდ მცირე რაოდენობით წყალი შევიდა. თვითევაკუაციიდან რამდენიმე წუთში ხომალდთან სამაშველო გემები და ნავები გამოჩნდნენ და სასწაულებრივად გადარჩენილი მგზავრები ეკიპაჟის წევრებთან ერთად უსაფრთხოდ გადაიყვანეს. ერთი შეხედვით უმძიმესი ავიაშემთხვევა უმსხვერპლოდ დასრულდა.
ამბები.ჯი