ავიაკატასტროფას ყველა მგზავრი ცოცხალი გადაურჩა

ავიაკატასტროფას ყველა მგზავრი ცოცხალი გადაურჩაამე­რი­კაში მომხდარი ეს ამბავი სა­მუ­და­მოდ ჩა­ი­წე­რა ავი­ა­ცი­ის ის­ტო­რი­ა­ში. თვითმვფრინავმა კატასტროფა განიცადა, მაგრამ მისი ყველა მგზავრი გადარჩა.

ეს ამბავი 2009 წლის 15 იან­ვა­რს მოხდა. ამე­რი­კის ავი­ა­ხა­ზე­ბის კუთ­ვნი­ლი თვითმფრი­ნა­ვი ეარ­ბას A320-200, ფრე­ნის ნომ­რით 1549, ნიუ იორ­კის ლა გვარ­დი­ას აე­რო­პორ­ტი­დან დღის 3 სა­ათ­სა და 27 წუთ­ზე აფ­რინ­და. ხო­მალ­დი კო­მერ­ცი­ულ ფრე­ნას ას­რუ­ლებ­და და 155 მგზავ­რი ჩრდი­ლო კა­რო­ლი­ნას შარ­ლო­ტა დუ­გ­ლა­სის სა­ხე­ლო­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო აე­რო­პორ­ტის მი­მარ­თუ­ლე­ბით გა­დაჰ­ყავ­და. ფრე­ნა ჩვე­უ­ლებ­რი­ვად, ხო­მალ­დის ტექ­ნი­კუ­რი ხარ­ვე­ზე­ბის გა­რე­შე და­ი­წყო.

ასე­თი დიდი ზო­მის ავი­ა­ლა­ი­ნე­რი ფრე­ნის და­წყე­ბამ­დე დე­ტა­ლურ ტექ­ნი­კურ შე­მოწ­მე­ბას გა­დის და მხო­ლოდ ამის შემ­დეგ ხდე­ბა ფრე­ნის უფ­ლე­ბის გა­ცე­მა. მი­უ­ხე­და­ვად ტექ­ნი­კუ­რი გა­მარ­თუ­ლო­ბი­სა, ჰა­ერ­ში­ვე არ­სე­ბობს უამ­რა­ვი საფრ­თხე­ე­ბი. ერთ-ერთი მათ­გა­ნია ფრინ­ვე­ლე­ბის გუნ­დი ან თუნ­დაც მცი­რე ზო­მის ჩიტი. ავი­ა­ტო­რე­ბის თქმით, სხვა საფრ­თხე­ებ­თან ერ­თად, ფრინ­ვე­ლებს სხვა­დას­ხვა სა­ხის ზი­ა­ნის მი­ყე­ნე­ბა შე­უძ­ლი­ათ ხო­მალ­დის­თვის – სა­ქა­რე მი­ნის და­ზი­ა­ნე­ბა-გა­ტეხ­ვა, რაც არ­ღვევს ჰერ­მენ­ტუ­ლო­ბას. ხში­რია შემ­თხვე­ვა, როცა პა­ტა­რა ფრინ­ვე­ლის ძრა­ვის პრო­პე­ლერ­ში მოხ­ვედ­რის გამო აფეთ­ქე­ბა ხდე­ბა.

აფ­რე­ნი­დან სამი წუ­თის შემ­დეგ პი­ლო­ტებ­მა ჩი­ტე­ბის გუნ­დი შე­ნიშ­ნეს – მათ წინ ბა­ტე­ბის გუნ­დი მიფ­რი­ნავ­და. კა­პი­ტან­მა სა­ლენ­ბერ­გმა ცენ­ტრს შე­ა­ტყო­ბი­ნა, რომ ხი­ფა­თის წი­ნა­შე იდგა და ავია მეთ­ვალ­ყუ­რე­ებს დახ­მა­რე­ბა სთხო­ვა. დრო იმ­დე­ნად მცი­რე იყო, ცენ­ტრმა პი­ლო­ტე­ბის­თვის პა­სუ­ხის დაბ­რუ­ნე­ბა ვერ მო­ას­წრო. კა­პი­ტა­ნი თა­ვის კო­ლე­გას­თან ერ­თად შე­ე­ცა­და, საფ­რე­ნი მარ­შრუ­ტი შე­ეც­ვა­ლა და საფრ­თხე თა­ვი­დან აე­რი­დე­ბი­ნა, თუმ­ცა სა­ლენ­ბერ­გმა და პირ­ველ­მა ოფი­ცერ­მა ბა­ტე­ბის გუნდს ხო­მალ­დი ვერ აა­რი­დეს. გა­დამფრე­ნი ფრინ­ვე­ლე­ბის ნა­წი­ლი ავი­ა­ლა­ი­ნე­რის ძრა­ვის პრო­პე­ლე­რებ­ში აღ­მოჩ­ნდნენ. დიდი ზო­მის ფრინ­ვე­ლის სის­ტე­მა­ში მოხ­ვედ­რამ აფეთ­ქე­ბა და ხო­მალ­დის ორი­ვე ძრა­ვის ავ­ტო­მა­ტუ­რი გა­თიშ­ვა გა­მო­იწ­ვია. მწყობ­რი­დან გა­მო­სულ­მა თვითმფრი­ნავ­მა ავა­რი­უ­ლი დაშ­ვე­ბა და­ი­წყო.

კა­პი­ტან­მა სა­ლენ­ბერ­გმა და ოფი­ცერ­მა ჯეფ­რი სკა­ილსმა გადა­წყვი­ტეს, ხო­მალ­დი მდი­ნა­რე ჰუდსონ­ზე და­ეს­ვათ. ჩრდი­ლო­ე­თის მი­მარ­თუ­ლე­ბი­დან, ავი­ა­ლა­ი­ნე­რი მათ სამ­ხრე­თის მი­მარ­თუ­ლე­ბით მო­აბ­რუ­ნეს. მი­უ­ხე­და­ვად რთუ­ლი და უპ­როგ­ნო­ზო სი­ტუ­ა­ცი­ი­სა, პი­ლო­ტებ­მა ხო­მალ­დი მდი­ნა­რის ზე­და­პირ­ზე დას­ვეს. პა­რა­ლე­ლუ­რად ხმო­ვა­ნი სიგ­ნა­ლი გა­დას­ცეს სას­წრა­ფო ევა­კუ­ა­ცი­ის­თვის, რად­გან დიდი ალ­ბა­თო­ბით თვითმფრი­ნა­ვი მდი­ნა­რის ფსკერ­ზე მცი­რე დრო­ში აღ­მოჩ­ნდე­ბო­და.

მოხ­და დღემ­დე სას­წა­უ­ლად და და­უ­ჯე­რებ­ლად მიჩ­ნე­უ­ლი რამ – თვითმფრი­ნავ­ში წყა­ლი არ შე­ვი­და. ხო­მალდმა მდი­ნა­რის ზე­და­პირ­ზე ტივ­ტი­ვი და­ი­წყო. მა­ლე­ვე ეკი­პა­ჟის ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ბამ მი­ი­ღო გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა, ბორტზე არ­სე­ბუ­ლი მგზავ­რე­ბი გა­რეთ გა­ეყ­ვა­ნათ და თვითმფრი­ნა­ვის ფრთებ­ზე გან­ლა­გე­ბუ­ლიყ­ვნენ. ასეც მოხ­და. ეკი­პაჟ­მა ჰერ­მენ­ტუ­ლად და­ცუ­ლი ორი­ვე მი­მარ­თუ­ლე­ბის კა­რე­ბი გახ­სნა და მგზავ­რე­ბი გა­და­უშ­ვეს. კა­რე­ბის გახ­სნის შემ­დე­გაც ხო­მალ­დში მხო­ლოდ მცი­რე რა­ო­დე­ნო­ბით წყალი შე­ვი­და. თვი­თე­ვა­კუ­ა­ცი­ი­დან რამ­დე­ნი­მე წუთ­ში ხო­მალდთან სა­მაშ­ვე­ლო გე­მე­ბი და ნა­ვე­ბი გა­მოჩ­ნდნენ და სას­წა­უ­ლებ­რი­ვად გა­დარ­ჩე­ნი­ლი მგზავ­რე­ბი ეკი­პა­ჟის წევ­რებ­თან ერ­თად უსაფრ­თხოდ გა­და­იყ­ვა­ნეს. ერთი შე­ხედ­ვით უმ­ძი­მე­სი ავი­ა­შემ­თხვე­ვა უმ­სხვერ­პლოდ დას­რულ­და.
ამბები.ჯი